Serveur d'exploration Xenakis

Attention, ce site est en cours de développement !
Attention, site généré par des moyens informatiques à partir de corpus bruts.
Les informations ne sont donc pas validées.

France And NotMaria Chatzidaki

List of bibliographic references

Number of relevant bibliographic references: 114.
Ident.Authors (with country if any)Title
000004 Philippe Lalitte [France]La performance scénique de Psappha de Xenakis : aspects gestuels, sonores et musicaux
000005 Pierluigi Basso Fossali [France]Le geste et sa niche
000007 Miguel Almiron [France] ; Azadeh NilchianiDigital Body Living Beside Screen
000013 Makis Solomos [France]Three components of Xenakis’ universe
000014 Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France]Iannis Xenakis face à la contrainte des commandes
000016 Stefano Tennina [Portugal] ; D. Xenakis ; M. Boschi ; Marco Di Renzo [France] ; Fabio Graziosi [Italie] ; Christos Verikoukis [Espagne]A Modular and Flexible Network Architecture for Smart Grids
000017 Makis Solomos [France]The Complexity of Xenakis’s Notion of Space
000019 Makis Solomos [France]Da música ao som, a emergência do som na música dos séculos XX e XXI – uma pequena introdução
000020 Mikhail Malt [France]Une proposition pour l’analyse des musiques électroacoustiques de Xenakis à partir de l’utilisation de descripteurs audio
000021 Makis Solomos [France]Modèles du souffle dans la musique d'aujourd'hui
000022 Makis Solomos [France]L'équilibre fragile de Pour la Paix
000023 Makis Solomos [France]Iannis Xenakis. The electroacoustic music
000024 Maud Pouradier [France]La présence de la totalité. Sur quelques figures d'art total.
000027 Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France]Metastasis, ‘opus 1’ de Xenakis : entre construction autohistoriographique, mythe et realites de la reception dans l’Europe musicale de l’apres-guerre
000028 Makis Solomos [France]Xenakis's Philosophy of Technology Through Some Interviews
000029 Argyro Kalaitzaki [Grèce] ; Melanie Emo [France] ; Marie José Stebe [France] ; Aristotelis Xenakis [Grèce] ; Vassiliki Papadimitriou [Grèce]Biocompatible nanodispersions as delivery systems of food additives: A structural study
000031 Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France]L’archéologie d’un œuvre : analyse et présentation des carnets de jeunesse de Xenakis
000032 Sappho Xenakis [France]Criminalité organisée et corruption des institutions publiques au Royaume-Uni : conséquences sur les politiques et les pratiques
000033 Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France]Archéologie d’un œuvre : analyse et présentation des carnets de jeunesse de Xenakis
000034 Sappho Xenakis [France] ; Leonidas K. Cheliotis [Royaume-Uni]Spaces of Contestation : Challenges, Actors and Expertise in the Management of Urban Security in Greece
000044 Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France]The Messiaen-Xenakis Conjunction
000045 Moreno Andreatta [France]Musique algorithmique
000046 Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France]Le regard de Xenakis sur Debussy
000047 Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France]La fin d’œuvre chez Xenakis : enjeux narratifs
000048 Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France]La fin d’œuvre chez Xenakis : enjeux narratifs
000049 Makis Solomos [France]IANNIS XENAKIS TROIS COMPOSANTES DE L'UNIVERS XENAKIEN
000050 Benoît Gibson [Portugal] ; Makis Solomos [France]Research on the First Musique Concrète: The Case of Xenakis's First Electroacoustic Pieces
000051 Sappho Xenakis [France]Organised Crime and the Corruption of Public Instiutions in the United Kigdom : Implications for Policy and Practice
000058 Marie-Pascale Corcuff [France]Modularity and Proportions in Architecture and their Relevance to a Generative Approach to Architectural Design
000059 Marie-Pascale Corcuff [France]Modularity and Proportions in Architecture and their Relevance to a Generative Approach to Architectural Design
000064 Makis Solomos [France]Notes sur la musique mixte de Xenakis
000065 Jacques Bouët [France] ; Makis Solomos [France]Musique et globalisation: musicologie-ethnomusicologie
000066 Makis Solomos [France]Deux visions de la " vie intérieure du son " : Scelsi et Xenakis
000067 Sappho Xenakis [France] ; L. K. Cheliotis [Royaume-Uni]The Politics of Crime and the Financial Crisis in Greece
000068 Sappho Xenakis [France] ; L. K. CheliotisThe Politics of Crime and the Financial Crisis in Greece
000069 Frédérick Duhautpas [France] ; Renaud Meric [France] ; Makis Solomos [France]Expressiveness and Meaning in the Electroacoustic Music of Iannis Xenakis. The case of La Légende d'Eer
000070 Benny Sluchin [France] ; Mikhail Malt [France]A COMPUTER AIDED INTERPRETATION INTERFACE FOR JOHN CAGE'S NUMBER PIECE TWO
000073 Peter Sinclair [France, Niger]Sonification: what where how why artistic practice relating sonification to environments
000079 Nicolas Bouleau [France]Daring the Abstract in Art
000083 Arnaud Hollard [France]La multiplicité des échelles de la création xenakienne
000086 Benny Sluchin [France] ; Mikhail Malt [France]INTERPRETATION AND COMPUTER ASSISTANCE IN JOHN CAGE'S CONCERT FOR PIANO AND ORCHESTRA (1957-58)
000089 Isabelle Gruais [France]Modelling of sonic textures by homogenization
000108 Philippe Codognet [Japon] ; Olivier Pasquet [France]Ambient sound spaces
000110 Makis Solomos [France]La musique comme énergie
000111 Makis Solomos [France]La génération de 1925 : de la révolution musicale à la révolution politique
000148 Makis Solomos [France]Pour une approche analytique des phénomènes musicaux énergétiques
000149 Mikhail Malt [France]La composition assistée par ordinateur, modèles et calcul, quelques éléments de réflexion
000168 Makis Solomos [France]Les « opérations mentales de la composition » (Xenakis)
000169 Makis Solomos [France]Iannis Xenakis. To syban enos idiotypou dimiourgou
000170 Makis Solomos [France]Xenakis, du Japon à l'Afrique
000171 Makis Solomos [France]Notes sur les relations musicales entre Xenakis et Messiaen
000190 Makis Solomos [France]Notes sur la polysémie de la notion d'espace musical
000191 Makis Solomos [France]Notes sur Elisabeth Chojnacka et les œuvres pour clavecin de Xenakis
000192 Makis Solomos [France]Iannis Xenakis. Parcours de l'œuvre
000193 Daniel Siret [France] ; Amina Harzallah [France]Architecture et contrôle de l'ensoleillement
000194 Thomas Noll [France] ; Moreno Andreatta [France] ; Carlos Agon [France]Computer-Aided Transformational Analysis with Tone Sieves
000212 Jean-Paul Wetzel [France] ; Salim Belblidia [France] ; Jean-Claude Bignon [France]A Proposal for Morphological Operators to Assist Architectural Design
000213 Makis Solomos [France]The granular connection (Xenakis, Vaggione, Di Scipio...)
000214 Makis Solomos [France]Xenakis-Varèse et la question de la filiation
000215 Makis Solomos [France] ; Peter Hoffmann ; Thomas SchleeXenakis et Messiaen
000216 Makis Solomos [France]Le Diatope et La Légende d'Eer de Iannis Xenakis
000217 Makis Solomos [France]Orient-Occident. From the film version to the concert version
000218 Moreno Andreatta [France] ; Carlos Agon [France]Algebraic Models in Music Theory, Analysis and Compositio: Towards a Formalized Computational Musicology
000219 Pierre Couprie [France]Une analyse détaillée de Bohor (1962)
000220 Stephan Schaub [France]Akrata, for 16 winds by Iannis Xenakis: Analysis
000267 Cécile Ladjali [France]'Varius multiplex multiformis': Impressions of Federico Fellini's Satyricon
000268 Max Noubel [France]Symbolique des découvertes: les parcours d'Edgar Varèse, de Béla Bartók et de Iannis Xenakis illustrent trois émigrations, trois destins qui façonnèrent l'histoire de la musique au XXe siècle
000269 Max Noubel [France]Symbolique des découvertes: les parcours d'Edgar Varèse, de Béla Bartók et de Iannis Xenakis illustrent trois émigrations, trois destins qui façonnèrent l'histoire de la musique au XXe siècle
000270 Max Noubel [France]Symbolique des découvertes: les parcours d'Edgar Varèse, de Béla Bartók et de Iannis Xenakis illustrent trois émigrations, trois destins qui façonnèrent l'histoire de la musique au XXe siècle
000271 Makis Solomos [France]Cellular automata in Xenakis's music. Theory and Practice
000272 Moreno Andreatta [France] ; Carlos Agon [France]Combining audio and symbolic representation in OpenMusic visual programming language : a multimedia model of Iannis Xenakis’ Nomos Alpha
000273 Moreno Andreatta [France]A computer-aided exploration of the transformational process Xenakis’Nomos Alpha
000274 Carlos Agon [France] ; Moreno Andreatta [France] ; Gérard Assayag [France] ; Stephan Schaub [France]Formal Aspects of Iannis Xenakis' "Symbolic Music": A Computer-Aided Exploration of Compositional Processes
000275 Makis Solomos [France]Xenakis' Thought through his Writings
000350 Julien Michel [France]A Point Process Approach to Filtered Processes
000351 Makis Solomos [France]Psappha, Rebonds, Okho
000352 Makis Solomos [France]XENAKIS ET LA NATURE ? ENTRE LES MATHÉMATIQUES ET LES SCIENCES DE LA NATURE
000353 Makis Solomos [France]XENAKIS AS A SOUND SCULPTOR
000354 Moreno Andreatta [France]Méthodes algébriques dans la musique et la musicologie du XXème siècle : aspects théoriques, analytiques et compositionnels
000355 Carlos Agon [France] ; Moreno Andreatta [France] ; Gérard Assayag [France] ; Stephan Schaub [France]Formal aspects of Iannis Xenakis' Symbolic Music: a computer-aided exploration of some compositional processes
000375 Jean Maruani [France] ; Roland Lefebvre [France] ; Marja Rantanen [France]Science and Music: From the Music of the Depths to the Music of the Spheres
000383 Hans-Ulrich Obrist ; Vivian Rehberg [France] ; Stefano Boeri [Italie]Moving Interventions: Curating at Large
000389 Makis Solomos [France]Pour une filiation Xenakis-Grisey ?
000390 Martin Laliberté [France]Les "superordres" une nouvelle métaphore musicale ?
000391 Makis Solomos [France]La métaphore lumineuse. Xenakis-Grisey
000392 Makis Solomos [France]DE L'APOLLINIEN ET DU DIONYSIAQUE DANS LES ECRITS DE XENAKIS
000393 Caroline Delume ; Makis Solomos [France]DE LA FLUIDITE DU MATERIAU SONORE DANS LA MUSIQUE DE PASCALE CRITON
000394 Makis Solomos [France]Xenakis's Early Works: From " Bartókian Project " to "Abstraction"
000408 Athanase Papadopoulos [France]Mathematics and music theory: From pythagoras to rameau
000414 Makis Solomos [France]Les Anastenaria de Xenakis. Une rupture paradigmatique
000415 Makis Solomos [France]D'UN XENAKIS A L'AUTRE. SUR ERIDANOS, SYNAPHAÏ, HOROS ET KYANIA Makis Solomos notice du CD
000416 Makis Solomos [France]The unity of Xenakis’ instrumental and electroacoustic music. The case of “brownian movements”
000421 Stephen Mcadams [France] ; Daniel Matzkin [France]Similarity, Invariance, and Musical Variation
000430 Makis Solomos [France]Sculpter le son
000431 Makis Solomos [France]PERSEPHASSA DE I. XENAKIS: DURÉE, GESTE ET RYTHME
000432 Makis Solomos [France]NOTES SUR LES DERNIÈRES ŒUVRES DE XENAKIS
000433 Makis Solomos [France]DU PROJET BARTÓKIEN AU SON. L'ÉVOLUTION DU JEUNE XENAKIS
000450 François Nicolas [France]Book Review: Fractals in Music. Introductory Mathematics for Musical Analysis
000452 Makis Solomos [France]Die neuesten Entwicklungen der zeitgenössischen Musik in Frankreich
000463 Jean-Marie Lehn [France]Dynamic Combinatorial Chemistry and Virtual Combinatorial Libraries
000480 Moreno Andreatta [France]Logica simbolica, teoria dei gruppi e crivelli musicali nel pensiero di Iannis Xenakis : un punto di vista (2e partie)
000498 Moreno Andreatta [France]Logica simbolica, teoria dei gruppi e crivelli musicali nel pensiero di Iannis Xenakis : un punto di vista (1ère partie)
000499 Makis Solomos [France]LES ÉCARTS ENTRE ESQUISSES PRÉ-COMPOSITIONNELLES ET OEUVRE : LES CRIBLES DE NOMOS ALPHA (XENAKIS)
000521 Jean-Louis Chermant [France] ; Jean Serra [France]Automatic Image Analysis Today
000523 Makis Solomos [France]Iannis Xenakis
000535 Makis Solomos [France]LES TROIS SONORITES XENAKIENNES Makis (Gérassimos) Solomos
000551 Makis Solomos [France]LE SILENCE CHEZ BOULEZ ET XENAKIS DANS LES ANNÉES 1950-60
000587 J.-C. Risset [France]The Computer, Music, and Sound Models
000603 J.-C. Risset [France]The Computer, Music, and Sound Models
000604 Christophe Parmentier [France]How to make the best use of limited computer resources in French primary schools
000641 Sydney Leach ; Giuseppe G. Englert [France]The photoelectron spectrum of phosphabenzene, and matching model calculations, transcribed into music
000713 J. C. Risset [France]Stochastic processes in music and art
000807 G. Boisard [France]Re´pertoire des publications pee´riodiques et de se´rie de l'administration Franccedil
000822 R. Daudel [France]Conclusion

Wicri

This area was generated with Dilib version V0.6.33.
Data generation: Thu Nov 8 16:12:13 2018. Site generation: Wed Mar 6 22:10:31 2024